- يكشنبه ۲ آبان ۹۵
- ۱۶:۵۸
رپورتاژ آگهی راهی مناسب است برای بهبود کسب و کار شما (برندینگ) و همچنین روشی عالی برای بهینه سازی و سئوی سایت شما است. اما رپورتاژ آگهی چیست و چند ن
وع است؟
رپورتاژ آگهی امروزه یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین انواع تبلیغات در دنیای اینترنت به شمار می رود ، بسیاری از شرکت ها و صاحبان صنایع برای گسترش کسب و کارشان و برندینگ در دنیای اینترنت در صدد هستند محصولات و خدمات خود را به عنوان یک رپورتاژ آگهی یا یک خبر آگهی در سایت های پر بازدید و پر مخاطب منتشر نمایند .
اما رپورتاژ آگهی چیست ؟
رپورتاژ آگهی یک متن برای معرفی خدمات و محصولات یا وب سایت شما می باشد . رپورتاژ آگهی می تواند بر دو قسم باشد . رپورتاژی که برای معرفی محصولات و خدمات ارائه می شود ، رپورتاژ آگهی که برای سئو سایت منتشر می گردد .
اما این دو نوع رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با هم دارند ، در رپورتاژ آگهی برای سئو وب سایت شما برای افزایش رتبه سایتتان در گوگل می توانید کلمات کلیدی بیزینس خود را در رپورتاژ آگهی به سایتتان لینک نمایید این عامل باعث می شود رتبه شما در موتور جستجوی گوگل افزایش یابد .
در یادگاری95 همراه ما باشید
رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند.
رپرتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند .
رپورتاژ آگهی درواقع یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلنیک فالو میباشد.
تعریف و تشریح ویکیپدیا از واژه رپرتاژ آگهی یا همان رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها،(رپورتاژ) رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند
مهمترین نکاتی که در این روش تبلیغات اینترنتی وجود دارد ؛
اول : نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود .
دوم : رپورتاژ خبری در خبرگزاری ها و وب سایت های خبری معتبر منتشر شود .
سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .
چگونه رپورتاژ آگهی باعث ارتقاء رتبه سایت من در گوگل میشود ؟
در محتوای رپرتاژ یک تا سه کلمه کلیدی از متن بصورت فالو لینک میشود به سایت شما .
بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید و معتبر بالاترین تاثیرگذاری را در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد .
رپورتاژ تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان محدود نیست و همیشه در سایت ها باقی میماند، بنابراین تاثیر آن برای سئو بیشتر خواهد بود .
- ۳۳۹