تصورات اشتباه و رایج در رابطه با کاشت مو

  • ۱۳:۲۲

با کاشت موی طبیعی می توان موهای اندکی کم پشت را پرپشت ترکرد 

در کاشت مو یک گرافت از طریق ایجاد یک شکاف بسیار ظریف وارد پوست می شود. این سوراخ (با اینکه بسیارکوچک است) به هرحال فضایی را اشغال می کند. اگر منطقه مورد نظر کاملاً طاس باشد هیچ مشکلی بوجود نخواهدآمد. ولی اگربخواهیم پیوند مو را درلابلای موهای موجود (بخصوص اگر این موها ضخیم و باکیفیت باشند) انجام دهیم لازم است که فضای کافی در بین موها وجود داشته باشد تا بتوان آن شکاف را ایجاد نمود.

 

Image result for derma roller hair loss
 


در حقیقت تا زمانی که بیشتراز 50 درصد از تراکم موها کاسته نشده است بدلیل ناکافی بودن فضای (خالی ازمو) در بین موهای موجود فرد نمی توان در میان آنها شکاف ایجاد کرد و اگر هم به زور این کار را انجام دهیم اولاً ممکن است به ریشه موهای اطراف آسیب وارد شود و ثانیاً حتی اگرآسیبی به ریشه موهای اطراف وارد نشود این ریشه ها مزاحم ریشه موی کاشته شده بوده و لذا در حین درآمدن موی کاشته شده به احتمال زیاد کیست مویی و جوش های چرکی بدفرم ایجاد می گردند. این ضایعات موجب اختلال در بیرون آمدن موهای کاشته شده گردیده و نتایج کاشت مو را خراب می نمایند. 

بنابراین منطقی است که کاشت موی طبیعی را زمانی انجام دهیم که حداقل 50 درصد از موهای یک منطقه از سر دچار ریزش شده اند تا بتوان پیوند مو را بدون مشکل انجام داد و فرد هم از نتایج آن لذت ببرد.

برخی تصوراتی اشتباهی در رابطه با کاشت مو دارند پس بهتر ادامه مطلب را مطالعه نماید.

چرا کاشت مو ؟ کاشت مو چه معنی دارد؟

تراکاشت مو یا کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می شود که در آن ریشه های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش مو ی مردانه استفاده می شود و طی آن ریشه هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می شوند. بعلاوه از این روش برای بازسازی ریزش مو ابرو، مژه، محاسن، موهای سینه و ناحیه تناسلی و پوشاندن محل زخمهای ناشی از تصادف و یا جراحی مانند کشیدن پوست و کاشت موهای قبلی استفاده می شود. کاشت مو با پیوند پوست متفاوت است. 
در هر پیاز مو 1 تا 4 رشته مو رشد می کند. امروزه در پیشرفته ترین روشهای کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می دهند. نتیجه این کار ظاهر طبیعی تر موهای کاشته شده است. این روش کاشت Follicular Unit Transplantation و یا بصورت کوتاه شده FUT نامیده می شود. موهای اهدایی به دو روش کاملاً متفاوت جمع آوری می شوند.این کار فوق العاده تخصصی بوده و فقط متخصصین پوست و مو مجاز به انجام آن می باشند. ویکیپدیا

  در یادگاری95 همراه ما باشید

یک فرد طاس تا هر چند جلسه که بخواهد می تواند کاشت مو انجام دهد

کاشت موی طبیعی دارای یکسری محدودیت های بالقوه می باشد که یکی از مهمترین آنها محدود بودن تعدادجلسه های قابل انجام کاشت مو در هر فرد است. علت این محدودیت آن است که تعداد موهای قابل برداشت ازمنطقه دهنده مو بیشتر از حد مشخصی نمی باشد (حدود 10 – 8 هزار تار مو). 
بعنوان یک اصل کلی فقط تا حدی می توان از موهای منطقه دهنده مو برداشت کرد که آسیبی به منطقه برداشت وارد نشده، پوست تحمل برداشت را داشته باشد و در ضمن نمای ظاهری آن هم بدشکل و بدفرم نشود. 

بنابراین مشخص می شود که حتی در بهترین شرایط تعداد موهای قابل دسترس برای کاشت در منطقه طاس محدود می باشد. حداکثر موی قابل برداشت در یک جلسه FUT چهار تا پنج هزار تار مو (معمولاً 4 – 3 هزار) و در یک جلسه به روش FIT بسته به مشخصات پوست و موی فرد پنج تا شش هزار تار مو (معمولاً 5 – 4 هزار) می باشد. 

اغلب بیماران پس از یک جلسه کاشت موی طبیعی موفقیت آمیز و با مشاهده تراکم کمتر از طبیعی درمنطقه کاشت درخواست کاشت موی مجدد را در همان ناحیه می کنند با این تصورکه تراکم موهای کاشته شده بیشتر و بیشترگردد. اگرچه از نظرتئوری این کار عملی می باشد ولی یک نکته ظریف درآن وجود دارد. کاشت موی مجدد مستلزم برداشت دوباره مو از منطقه دهنده است و با این کار تعداد موهای موجود در بانک موی فرد کمتر و کمترمی شود. با کم شدن این موها دیگر مویی برای کاشت موی بعدی درمناطق طاسی که در آینده بوجودمی آیند (که حتماً این اتفاق می افتد زیرا ریزش موی مردانه یک روند رو به جلو و دائمی است) باقی نمانده و بعداً مشکلاتی از نظر زیبایی برای بیمار بوجود می آید. 

تصور کنید که برای فرد3 – 2 بار کاشت مو در جلوی سرانجام دهیم تا تراکم بسیار خوب بوجود آید و طبیعی است که تعداد موهای قابل برداشت از بانک موی پشت سر هم به شدت کاهش پیدا می کند. پس از گذشت چند سال موهای قسمت های عقب منطقه کاشته شده دچار ریزش موی مردانه شده و نیاز به کاشت مو پیدا می کنند ولی متأسفانه مویی در پشت سر نمانده تا این کار را انجام دهیم. پس به عنوان یک اصل بایستی همیشه در برداشت مو از ناحیه دهنده جانب احتیاط را رعایت کرد و برای آینده هم ذخیره ای باقی گذاشت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی