روش های کاشت مو

  • ۱۰:۱۴

ریزش مو سکه ای می تواند از لحاظ زیبایی در فرد ناراحت کننده باشد و باعث خجالت وی و کاهش اعتماد به نفس او شود. ریزش موی سکه ای علاوه بر موی سر می تواند در مژه، ابرو و ریش و سبیل نیز ایجاد شود. البته این موارد به طور همزمان اتفاق نمی افتد.

 


نکات مهم در در ریزش مو سکه ای:
– بر خلاف تصور بسیاری از افراد، ریزش سکه ای مو فولکیول های مو را از بین نمی برد و باعث ریزش دائمی و همیشگی نمی شود و در اکثر افراد رویش مجدد مو دوباره اتفاق می افتد
– معمولا اولین مرحله ریزش مو سکه ای در سر می باشد ولی در برخی دیگر از افراد اولین محل ریزش مژه و ابرو می باشد.
– این بیماری به نظرمی رسد علت ژنتیکی داشته باشد و همچنین بر ناخن ها نیز اثر بگذارد و به نظر می رسد یک واکنش خود ایمنی در افراد مستعد از نظر ژنتیکی ایجاد می شود. البته علل ژنتیکی موثر در این نوع ریزش مو، به عوامل متعددی بستگی دارند. پس ممکن است با سایر بیماری های خود ایمنی همراه باشد. ابتلای ناخن ها به این بیماری در 10 تا 15 درصد موارد دیده می شود.در مان قطعی برای ریزش مو کاشت مو ی طبیعی است .

 تراکاشت مو یا کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می شود که در آن ریشه های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش مو ی مردانه استفاده می شود و طی آن ریشه هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می شوند. بعلاوه از این روش برای بازسازی ریزش مو ابرو، مژه، محاسن، موهای سینه و ناحیه تناسلی و پوشاندن محل زخمهای ناشی از تصادف و یا جراحی مانند کشیدن پوست و کاشت موهای قبلی استفاده می شود. کاشت مو با پیوند پوست متفاوت است در عین حال باید دانست که بهترین روش کاشت مو چیست و عوارض کاشت مو را شناسایی کرد . 
در هر پیاز مو 1 تا 4 رشته مو رشد می کند. امروزه در پیشرفته ترین روشهای کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می دهند. نتیجه این کار ظاهر طبیعی تر موهای کاشته شده است. این روش کاشت Follicular Unit Transplantation و یا بصورت کوتاه شده FUT نامیده می شود. موهای اهدایی به دو روش کاملاً متفاوت جمع آوری می شوند.این کار فوق العاده تخصصی بوده و فقط متخصصین پوست و مو مجاز به انجام آن می باشند. ویکیپدیا


– یکی از علل ریزش سکه ای مو می تواند وجود عفونت در بدن یا وجود قارچ باشد که موجب ریزش مو در یک ناحیه شود
– یکی دیگر از علل این ریزش ها می تواند به دلیل استرس و عوامل محیطی باشد.
– مشاهدات نشان داده بیماری در دهه دوم تا چهارم زندگی بیشتراتفاق می افتد.
– ممکن است این نواحی پس از مدتی دوباره موهایش رشد کند ولی نواحی دیگر درگیر شوند
– رشد این موها مجددا در 35 تا 80 درصد موارد تا یک سال پس از ریزش رشد می کند.

اهمیت موها

بعد از تشخیص علت ریزش و تضعیف شما با دو گزینه همراه هستید ، در وهله ی اول درمان دارویی توصیه می شود ، استفاده از دارو ها و مواد ضد ریزش و تقویت کننده ریشه و ساقه ی مو که به تجویز پزشک مورد استفاده قرار می گیرد می تواند نتایج خوبی به شما ارائه دهد .

در ادامه می توان از روش های دیگری نظیر روش های تزریقی استفاده کرد .

درمان های تزریقی برای ریزش مو :

  • مزوتراپی
  • پی آر پی

در صورتیکه شدت تضعیف ریشه ها زیاد باشد نیاز به روش های دائمی مانند کاشت و پیوند مو دارید. البته مزوتراپی نتایج بسیار درخشانی را به بیماران در درمان های این چنینی ارائه می کند و پی آر پی هم به کمک پلاسمای خون می تواند در خونرسانی و تقویت ریشه ها اثرات چشمگیر بروز نماید .

 

روش های کاشت مو

راه حل های زیادی برای درمان کم پشتی و طاسی سر وجود دارد که تاثیرگذارترین آنها کاشت مو میباشد که در زیر به آنها اشاره شده است:

 


رایج ترین روش های کاشت مو FUT و FIT میباشد

  1. FUT 
    روش FUT بدین صورت میباشد که یک نوار باریک که قطر این نوار بستگی به مقدار شلی پوست سر دارد از پوست پر موی پشت و طرفین سر برداشته می شود و در اخر منطقه برداشت شده مو با تکنیک خاص بخیه میشود ودر طی 12 الی 14 روز این بخیه ها کشده خواهد شد باریکه برداشته شده از پشت سر توسط تکنسین های کاشت مو به قطعات کوچکی به نام گرافت تقسیم می شود که هر گرافت شامل1 تا 4 تار مو می باشد و این گرافتها در جلوی سر کاشته می شود . روش FUT یک عمل جراحی کلاسیک می باشد حتما باید توسط پزشک کاملا اشنا به تکنیک های جراحی صورت گیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.
  2. FIT 
    در روش FIT برش و بخیه وجود ندارد و در زمانی استفاده میشود که بانک مو نسبتا خوب باشد در ضمن نیازی به بستری شدن هم ندارد .در این روش با بی حس کردن موضعی و ضد عفونی شدن کامل فولیکول های مو با ابزار خاص بطور مجزا برداشته شده ودر قسمتهایی که طاسی سر وجود دارد کاشته میشود FIT بدین صورت میباشد که در صورت کم بودن بانک مو میتوان از موهای بدن برای پیوند استفاده کرد لازم به ذکر است که با برداشت مو از پشت سر ، محل برداشت غیر قابل رویت خواهد بود و محل پیوند مو کاملا طبیعی میباشد و نیز نیازی به گذراندن دوران نقاهت بعد از کاشت مو نمی باشد

خط رویش مو

همانطور که می دانید خط رویش در جلوی سر قرار می گیرد ، یک جراح کاشت مو برای شما یک خط فرضی برای کاشت مو در نظر می گیرد.

این خط در در ابتدا فرضی بوده و در نهایت دارای موهایی با رشد طبیعی خواهد و فاصله ی بین پیشانی و موی سر را ایجاد می نماید . وجود مو در این ناحیه تاثیر به سزایی در چهره ی فرد دارد ، بنابراین تشخیص آن و نیز ترسیم آن برای چهره ی افراد حائز اهمیت است ، در صورتیکه این محل به خوبی کاشته نشود و یا متناسب با نوع صورت فرد اندازه گیری نشود می تواند تا حد بسیاری در زیبایی بیمار تاثیر بگذارد .

 

ترتیب قرار گیری اعضای صورت و میزان سن افراد در ترسیم خط رویش اهمیت ویژه ای داشته میتواند یک چهره ی زیبا و یک خط رویش کاملا طبیعی به بیمار تحویل دهد .

 

  • ۲۳۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی