طرز تهیه هات چاکلت

  • ۱۱:۱۵

نوشیدنی داغ و پر کالری که در هوای سرد بسیار دلچسب است، یک لیوان هات چاکلت یا شکلات داغ برای از بین بردن خستگی روزانه و ایجاد احساس شادی کافی است. این نوشیدنی فوق العاده را هم به صورت ساده و هم با ادویه می توان تهیه کرد. فقط در نوشیدن آن باید حد رعایت شود چون کالری بالایی دارد بسیار چاق کننده است.

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت:

(مناسب برای ۲ نفر)

  • شیر: ۲ و ۱/۲ پیمانه
  • شکلات خالص: ۱۰۰ گرم
  • خامه فرم گرفته: ۱۰۰ میلی لیتر
  • چوب دارچین برای ادویه دار کردن: ۲ تکه

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ با طعم پرتقال:

در یادگاری95 همراه ما باشید

  • شیر: ۲ و ۱/۲ پیمانه
  • خامه: ۱۰۰ میلی لیتر
  • شکلات با طعم پرتقال: ۱۰۰ گرم
  • جوز هندی: ۱/۲  قاشق چایخوری

 


طرز تهیه هات چاکلت:

۱- برای تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ، ابتدا شیر را داخل یک قابلمه بریزید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا شکلات خالص را خرد کنید و به شیر اضافه کنید. اجازه دهید تا مخلوط شیر و شکلات جوش بیاید و در طی این زمان مدام مخلوط شیر و شکلات را هم بزنید تا شیر ته نگیرد.

۲– در ادامه تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ بهتر است یک قاشق مربا خوری دارچین به مواد هات چاکلت یا شکلات داغ اضافه کنید. این کار روی طعم هات چاکلت یا شکلات داغ تاثیری ندارد فقط طعم تلخ شکلات را می گیرد و به آن طعم شیرین می دهد.

۳- در این مرحله زیر قابلمه را خاموش کنید، نیمی از خامه فرم گرفته را به مواد هات چاکلت یا شکلات داغ اضافه کنید و مرتب هم بزنید. حالا هات چاکلت یا شکلات داغ آماده است، یک فنجان بر دارید دو تکه چوب دارچین را درون آن قرار دهید و حالا هات چاکلت یا شکلات داغ را درون فنجان بریزید و روی آن را با خامه فرم گرفته تزیین کنید و سپس سرو کنید.


 

طرز تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ با طعم پرتقال:

۱- برای تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ با طعم پرتقال، ابتدا شکلات با طعم پرتقال را خرد کنید. شیر را درون یک قابلمه بریزید و سپس شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مرتب مخلوط شیر و شکلات را هم بزنید تا ته نگیرد و مخلوط شیر و شکلات به جوش بیاید.

۲- بعد از اینکه شکلات در شیر حل شد قابلمه را از روی حرارت بر دارید، در این مرحله از تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ با طعم پرتقال نیمی از خامه را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۳- حالا هات چاکلت یا شکلات داغ با طعم پرتقال آماده است. دو عدد فنجان بر دارید هات چاکلت یا شکلات داغ با طعم پرتقال را درون آنها بریزید و سپس روی آن را با خامه تزیین کنید. حالا کمی جوز هندی روی خامه بپاشید و بعد هات چاکلت یا شکلات داغ با طعم پرتقال را سرو کنید.

منبع: اسپرینگ لیدی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی